Tur jag har min fina stora fyrbenting!

Som för tillfället är ganska undanskuffad.. stackaren..
Men jag är så glad att jag har söta Madde som hjälper mig med honom en gång i veckan nu, det lättar verkligen på mattehjärtats dåliga samvete!

Rocken mår nog iallafall förhållandevis bra nu!
För er som har koll på honom så vet ni ju att han inte alls klarar av att gå på halvfart, antingen så tränas han eller så är han skogsmulle och alternativ 2 har aldrig varit något för mig.
Visst, jag tävlar inte med honom men jag har ett enormt stort träningsintresse så att ridhuset snart är färdigbyggt är ju hur underbart som helst!!
I lördags tog jag en tidig tur efter jag släppt ut hästarna, han tyckte nog att jag var ganska knepig som inte lät honom komma ut som vanligt men jösses vilken pigg häst!! En liten galopp i djupsnön var tydligen ytterst efterlängtat för jösses så glad han blev!
Det finns faktiskt inget här i världen som får mig på så bra humör som att vara i stallet!

Självklart överglänser Caspers morgonleende det mesta eller när han gör sina enormt härliga bubbliga skratt och ler mot mig så har tiden en tendens att stanna, men att komma till stallet på morgonen och mötas av hästarnas något trötta men hungriga gnägg det är något man inte kan förstå förrän man upplever det!

Någonstans långt inom mig har jag smått börja släppa tanken på egen gård.. mycket pengar.. mycket jobb.. mycket tid.. ja ni vet.. men det är svårt kan jag lova!
Vill ju så gärna kunna öppna dörren och låta hunden springa fritt, vill ju så gärna låta casper växa upp i en lantlig miljö med djuren på nära avstånd, vill ju så gärna låta katterna leva det kattliv dom är födda till och inte inne i våran tråkiga lägenhet som det nu blivit!

Nä, steg ett blir att börja rida riktigt igen och inte halvdant som det nu blivit!
Men när nu ridhuset kommer till gården kan man äntligen börja lägga upp träningen igen, alla våra träningsmöjligheter försvann med att snön kom så det har blivit både tråkigt och bökigt att få det att gå ihop!

Kika gärna in på http://bolegard.blogg.se/ och kika hur det går!
Och för alla er som bor i området och har ett hästintresse och behöver träningsmöjligheter i vinter!!
Kom på prova på-dag på Böle gård den 19:e  December!!!! Mellan kl 12-14 finns det möjlighet att köpa fika och få information för framtiden och det nya ridhuset!


Gamla bilder på en svettig, knäpp och nyfiken Rockenroll! =)

Ta hand om er vänner!


Kommentarer
Postat av: angelica och santoz

Och jag längtar också tills ridhuset är klart :)



FINA bilder på världens finaste häst, Absolut Rock som är stor men så så så fin! :)

Men jag gillar inte att han vill skrämmas. Får kanske ta och ge tillbaka snart :)



KRAM till er!

2010-11-29 @ 22:48:31
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Kristine

Ja, det var du som sjöng såå fint. Jätteduktig är hela din familj. Önskar man kunde vara hälften så musikalisk faktiskt. Vad är det för häst du har?

2010-11-30 @ 21:51:27
URL: http://ryttarmamman.blogg.se/
Postat av: Eleni

Det var jätte kul att träffa er med!! Ååå vad söt han är lilleman! :) Det var ju kul att man skulle springa på varandra ute i Njurunda på fiket av alla ställen. Hehe!

2010-12-02 @ 18:15:03
URL: http://elenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0