Nattsudd!

Kollade just min bloggstatus och jag inser att i snitt besöker ungefär 20 personer om dagen min blogg, vad roligt!!
Men man undrar ju hur det kommer sig!? Av alla dessa glada besökare är till på köpet 79% av er återkommande vilket ju naturligtvis är ännu roligare, ni kära stammisar gör det ju lite roligare att skriva måste man ju ändå medge! =)
Men hörrni, 63 besökareden 7e November och ynkliga 3 kommentarer?! Skärpning!!
Kul iallfall att så många hittar hit och vill läsa om vår vardag!

Det är verkligen hur fullt upp som helst nu!
Igårkväll spelade familjen utan min storasyster på pingstkyrkan, var säkerligen en sådär.. snart 10 år sedan jag besökte pingstkyrkan i stan sist! VA!?! Är det 10 år sedan jag slutade 9an?!?! LÄGG AV!!
hmm.. sanning med modifikation, men snart är det 10 år sedan och bara det är ju hur galet som helst.. ska man inte på jubileeum då!? Kyrkan var sig lik iallafall, inte mycket har ändrats och det var ju trevligt med en liten allsångskväll!
Jag tror för övrigt min gräsliga gitarrnervositet äntligen börjar lägga sig nu!
Att befinna mig på en scen känns snarare hemtamt än någonting annat, jag trivs där, det är där jag vill vara och det är där jag mår som bäst men när helt plötsligt någon säger att man ska ha en gitarr i armarna då slår alla varningslarm igång! "om jag spelar fel då?!, tänk om jag glömmer bort vad jag ska spela?!" sen blir jag sådär nervös som jag inte varit sedan jag var 16 år och skulle sjunga inför en fullsatt mu1a på hedbergska skolan inför hela musikestetprogrammet, då kallsvettades jag rejält!!
Men igår var det annorlunda! Det måste betyda att den sakta men säkert blir en del utav min hemtama känsla, det gillas skarpt!
Jag har aldrig varit duktig på musikteori, jag kan fortfarande vara tvungen att tänka en extra gång och gärna länge om någon säger "en 3ackordare i D!" ja... just de ja... då blir det alltså D G och A?!
Har alltid då om jag mot förmodan faktiskt behövt kompa blivit tvungen att skriva ner precis var bytena ska vara, jag skulle bara för en månad sedan ALDRIG har kunnat spelat ens en liten 3ackordare utan just ackord, men som sagt det börjar äntligen släppa och det är så skönt!!

Bildbevis!

I helgen firades även Kristoffer, Mattias äldsta systerson som igår fyllde stort nämligen 15 år!!
Det blev middag, fika och kalas på fredagen efter att han kommit till Sundsvall sedan följde han med hem till oss och sov över. På lördagen släpade jag med samtliga grabbar till stallet och på kvällen gick vi på bio och såg Harry Potter! Grrryyyyym film!! Det blir en olidlig väntan till Juni...
Det var för övrigt också mitt och Mattias första biobesök som föräldrar, jösses vad mycket som hänt på bion under dessa 6 månader?!
Lördagen blev även första kvällen som jag och Casper inte sov hemma! Det blev enklast så så slapp vi släpa upp honom mitt i natten och åka hem, det var riktigt mysigt att sova över hos mormor och morfar men vi saknade allt våran pappa! =)


Suddig Arvid fiskar fiskedamm!
Kalasbesökare

Födelsedagsbarnet!

Angående fullt upp så är det en hel del med skolan nu, skriver rapport så ögonen blöder och lämnar in kompletteringar!
Jag känner mig ganska okej med att min första tentamiss kom efter såhär lång tid och då var det just bara en liten komplettering, skulle göra om en uträkning vilket nu är gjort och inskickat, hoppas han gillar denna bättre!
Ni som känner mig vet hur otroligt ironiskt det är att jag ska läsa nåt som har med matematik att göra, så att det inte blev ett fett rött F är helt otroligt!
När vi ändå är inne på skola så kan jag ju också meddela att jag nu kommit fram till att jag är på fel utbildning.. hopplöst! Men jag gör mitt bästa för att få det att funka, vi får se vad som händer men har iallafall försökt få igång lite mailkontakt så ett steg i rätt riktning iallafall!

 

Ikväll hände för övrigt nåt spexigt!
Lilleman somnade med nappen i mun!!!!!
För er som även här har lite koll så vet ni att vi slitit med napp sedan han kom, jag har som teori att hellre napp än tummen, nappen kan vi iallafall ta bort även om det lär bli ett smärre världskrig här hemma men tummen sitter bittert nog fast där den sitter!
Hur som helst så var gossen helt tröstlös ikväll vid nattningen trots att han var nyäten och nybytt så jag tog fram en av napparna som vi provat hur många gånger som helst och efter en sekund så sög han på den som om han inte gjort annat! Casper har vid flera tillfällen förrut lite sådär sporadiskt tagit napp men det har aldrig gått längre än ett par minuter och har han väl släppt den så ska han absolut inte ha den! Ikväll var det andra bullar, vaknade och gnällde lite när han tappat den och vissa gånger tryckte han själv in den i munnen!
Han vaknade för snart en timma sedan men då gick pappan dit och vaggade lite och stoppade in nappen igen och nu sover han sött! Kanske kanske kanske att det kan gå vägen denhär gången, upp till bevis!!

Lite allt-möjligt-bilder kommer här!

1. Nördigast i stan! Till alla Iphonevänner; skaffa we doodle!!
2 o 3. Supertrött och supermysig älsklingspojke!
4. I fredags på babyträffen fick Casper låna Mannes babysitter, han ogillar sin egen skarpt men denna somnade han i!
5. Snyggt upphängda ballonger på 15årskalas! =)

Nä.. nu måste jag verkligen dyka i säng!

Sov gott mina vänner, vi ska göra vårt bästa på vårt håll!

 

 




Kommentarer
Postat av: Honk

Men jarå, hade 90 besök häromdan utan kommentar, buhuuuuuuu!!!!!

2010-11-23 @ 16:31:35
URL: http://giveitupfor.wordpress.com
Postat av: mams

kommentar kommentar kommentar... sådär, nu fick 3 st!

2010-11-24 @ 15:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0