Länge sen sist!

Ja det var väldans länge sedan jag bloggade nu!

För er som undrar hur njurskiten beter sig så var jag på ny röntgen för en vecka sedan, min läkare ringde senare upp och sa: "Hej Jenny! Hur mår du? Har du inte ont?" alltid skönt med en sån spontan fråga!
Precis dagarna innan hade jag nämligen börjat få som ett enormt tryck nedåt, behövde springa på toaletten som när jag var höggravid, gärna 3 ggr/halvtimman samt att jag hade svårt att sitta ner.
"Har du inte svårt att sitta ner Jenny? Du vet att stenen har ramlat ner så pass att den ligger precis vid urinblåsan nu, den trycker ju på det mesta om man säger så! Vi räknar kallt med att den kommer den naturliga vägen" Käftsmäll nr.1 "Du får en ny tid om 6 veckor om inget hänt" Käftsmäll nr. 2
"Sedan vill man ju ha så att säga ett kvitto på att den kommit ut så om du märker att den kommer ut så vill jag att du ringer hit så att vi kan avboka din återbesökstid!" OM jag märker?!?!
Jag svarar snabbt att "men hur ska jag möjligen kunna missa det?!"
" Ja, näe, det lär nog märkas, det lär ju bli ett så att säga klirr i porslinet om det inte är så att du kissar i skogen, men det kanske du inte gör så ofta såhär års?" skön läkare.
Så nu slår jag vad om att jag kommer ligga med njurstensanfall på självaste julafton bara för att... murphys lag ni vet!

För att inte snöa in på det så kan jag ju nu också meddela att storkillen rullar runt som aldrig förr!
Dessutom blev storkillen hela 4 månader i Tisdags!
Ibland känns det som att vi haft honom hos oss precis hur länge som helst medans man nästa stund undrar hur sjutton tiden redan kunnat gå så fort!?


Älskade barn!!!

Förra veckan var vi och hälsade på hemma hos "kusinerna" som jag ju vill kalla dom men ska vi vara korrekta så är det Caspers tremänningar!


Hemma hos familjen Andersson-Österlund!
Så himla mysigt att få umgås med er nästan en hel dag, även om jag bara hann träffa herrn i huset en snabbis innan det var dags att åka hem!
På bild nr. 1 håller mamma Sara på att visa bilder hon fotat på barnen för äldsta sonen Oskar
på bild nr. 2 ligger gänget uppradat! Saga, Oskar och Casper!
på bild nr. 3 bonding time =)
Tack för en superhärlig dag gänget!!

Som några av er kanske lagt märke till så hade jag och brorsan lite roligt en kväll för ett tag sedan då vi spelade in låten "Love, Hate, USA"
Bildbevis på hur otroligt roligt vi hade kommer här!

Titta vad svårt det är att göra musik!!!


Titta vad galet det är att göra musik!!!


Titta vad blåsigt det är att göra musik!!!


Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik!

Vill man höra resultatet kan man klicka sig in på; http://www.myspace.com/zoof79

 

I måndags träffade vi dessa två sköna bönor!
Linda som jag gick i lågstadiet tillsammans med, här med sin dotter Alma som är 2 månader gammal! Hon hade total tunghäfta stackarn när Casper satte igång med sitt snackande för 3!
Jätteroligt att träffa dig gumman och hoppas vi snart ses igen, om inte annat på lilla Almas dop!




Avslutningsvis lite blandat!


Den som nu fortfarande vill hävda att jag har en elak häst kan ju titta en extra gång på första bilden!
Villa och Ulét fick vara med på ett hörn med eftersom dom är så söta! =)
Mattes älskade stora fyrbenting!

Jag tror min bättre hälft fått fnatt! Han bakar bröd för fullt här hemma nu, inte för att jag klagar men!
Imorgon kommer alla mammor och småttingar hit, det blir promenad och sedan fika! Hoppas att alla ska få plats i vår lilla lya!

Sov gott mina vänner, och hoppas att ni får en lysande helg!

Kommentarer
Postat av: K

Mattias har blivit inspirerad av storebror tror jag! :P



Måste säga att du och din egen storebroder är hemskt snygga på bilderna! ;)

2010-11-05 @ 08:58:56
URL: http://metelochlivslust.blogspot.com/
Postat av: mams

ja vilka ungar man har... tokungar! toksöta också! :o) både barn o barnbarn förstås! :o)längtar efter att få spela med er igen!

2010-11-05 @ 11:31:37
Postat av: Anna

Måste ju säga att du skriver otroligt underhållande, ler konstant när jag läser. Hur kan man få nått så trgiskt som njursten att vara underhållande, haha!



2010-11-05 @ 12:48:25
Postat av: bigsis

Instämmer fullt och fast med Anna ;)

Saknar dig systra mi!!! Nu får veckorna gärna rulla på i frisk takt tills den 20 dec tycker jag :D Men först ska jag ha kära älskade bror här också, det är ett bra avbrott i väntandet och längtandet ;)



Pöss!

2010-11-05 @ 14:06:46
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man tackar så ödmjukast för alla söta kommentarer! =)

2010-11-05 @ 23:11:44
URL: http://urpluggad.blogg.se/
Postat av: MA

hahahaha fi tusan vilka underbara bilder! Ni skulle kunna göra en fotobok?! ;D Pusspuss

2010-11-07 @ 21:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0