Extremt dålig timeing...

... har denhär förbannade förkylningen!

Ikväll kl. 19.00 står jag på tonhallens scen bakom Susanna Nilsson (KOM OCH KIKA!!!) vilket kommer bli hur kul som helst, och hade varit ungefär hundra ggr roligare om jag varit fullt frisk. Den tänker ta på sig all cred ikväll skitförkylningen verkar det som, blir tyvärr till att inte köra fullt spätt som var planerat.
Så i skrivnde stund sitter jag här och dricker honungste, under en filt och äter en apelsin istället för att vara påväg till skolan.
Haha, inser just att jag måste ha druckit en kopp med varm honung och en gnutta vatten för jag kände då en anings smak av honungen, det gjorde jag inte av apelsinen! Så låt oss då hoppas att det blev en dunderkur!!

Men med lite noni, mucoangin och en gnutta alvedon så ska vi se att även denna spelning ska kunna klaras av!
Har ju varit med förr så att säga, prova varje vårshow på gymnasiet, alltid dunderförkyld dagarna innan! Psykologiskt? Njaa.. denna förkylning kan jag nog inte ens skylla på det vilket ju hade varit nice men det är länge sen jag blev nervös över att sjunga och allra minst när jag bara ska köra! Och jösses, som jag lät i lördags så är det nog ingen släng av psykologisk förkylning trots allt!

Lilleman bestämde sig för att vakna vid kl. 06.30 och vara sådär galet hysterisk tills jag ställt mig upp med honom och trulat i honom nappen, då tvärslocknade han på min axel, goklimpen! Kunde såklart inte somna om.
Idag ska vi på 5månaderskontroll med honom och han ska få sin nästa spruta, håll en tumme för oss!

I måndags hade vi iallafall redovisning med vår lilla studiegrupp! Vi fick med beröm godkänt av vår lärare som sa att "man kunde inte önska sig mer av en redovisning, dehär var jättebra!" Stolt som en tupp är jag nu kan jag lova!! Skönt att allt slit i denhär kursen har varit till någon nytta, för slit har det verkligen varit.
Varken jag, Irja eller Lena har haft speciellt mycket till över för denhär kursen så vi är nog smått förvånade alla tre att det faktiskt gick så bra, som sagt; skönt att allt slit gav resultat! Så nåde han om han inte ger mig minst ett E som slutbetyg på denna kurs då vi sedan blivit bedömda i fyra moment. HEJJA OSS!!! =D

Sitter vid Mattias dator nu och rotar runt bland mina gamla bilder, här kommer ett axplock! =)

Det känns helt overkligt att jag var sådär tjock men det är inte utan att man saknar det litegrann!
Bild 1. På BFdatumet, v. 40+0 med syrran som fotograf!
Bild 2. 6 dagar senare på bb, första gången han riktigt öppnade ögonen!
Bild 3. Häromdagen sådär dunderglad som bara Casper kan vara, pappa som mästerfotograf!


Bild 4. Världens sötaste hundvalp på sandön tillsammans med sin bästa brud; sally!
Bild 5. Första sommaren, här på gräsmattan med "morbror" Jonas hemma hos mina föräldrar
Bild 6. Ute på Alnö en varm sommardag!
Bild 7. Chico och hans syster Selma, ca. 14 veckor gamla!
Bild 8. Vi på en vintrig promenad tillsammans med min mamma för några år sedan
Bild 9. Snyggaste killen i stan!!
Mattes gohjärta som kan få mig mer vansinnig än nån annan men som jag älskar så oerhört!
Killen som gärna önskar att han var lika liten som Ludde eller Cash så han kunde krypa upp i famn när som helst och bara gosa in sig! Killen som jagar katterna i stallet fast det är högst förbjudet men bara sådär lite ibland, när matte inte riktigt hinner med. Killen som är världens bästa storebror till Casper när han lägger sig brevid honom och babygymmet om det är så att matte inte har tid att ligga där själv, eller sätter sig brevid och låter Casper klappa på mysa med honom för att sedan ge en gosig stor slick tillbaka!
Du är världens bästa hund min älskade Chico, vad skulle livet vara utan dig?

Down memorylane!!



Bild 10. Jag och min perkulator i alla väder, Tessan! runt... 2002 tror jag?!
Bild 11. Hemma hos tidigare omskrivna tjej på en av alla fester! Mattias däckad på sängen, Victor, Emma och en väldigt sliten Jenny! säkert också 2002 någon gång?
Bild 12. Mina finfina tjejer!
Bild 13. Vi väldigt suddiga redo för en ridtur tillsammans på klassresan 2004-2005
Bild 14. Rep i studion, vet inte riktigt när men kanske.. 2006?
Bild 15. Laila, Hampe och jag, undertecknad blott 14 år gamla! Domdär överarmarna är long gone mina vänner!
Bild 16. Jag och Rocken hemma i forsa på visit, 2004 kanske!
Bild 17. Klagokören!! Eller Gungner är mer korrekt, ett axplock av Gungner iallafall! 2009
Bild 19. Photosession i sthlm! Juliana som fotograf!
Bild 20. Mina fina tjejer igen, vid samma tillfälle!
Bild 21. Älskade sambon redo att göra entré på tonhallen, här som "mr. Brown" under KVT's 30årsjubileeum!
Bild 22. Den bästa gudmor man kan ha! Emma, som för övrigt kommer hem på måndag!!! =D
Bild 23. Söta Klara och Sofie! =)

Dags att ta ut hunden!
Ta hand om er vänner!

Kommentarer
Postat av: mams

förkylningar kommer alltid olägligt.. hoppas nu bara att du inte förstör rösten den här veckan då du ska sjunga så pass mycket.. pöss o kräm

2010-12-15 @ 21:53:14
Postat av: bigsis

2010-12-16 @ 02:20:28
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: bigsis

Meeenne, dumma mobil! Jag skrev ju:



Söötis! Hur gick det för dig ikväll?



Hoppas spruta o allt gick strålande idag också! Lillplutten! Krya på sig nu kära syster yster! Ses om 5 dagar! Kraaaaaaaaam!

2010-12-16 @ 02:22:18
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: angelica och santoz

Så himlans roligt var det att se dig sjunga på tonhallen! Bäst var du, trots förkylningen :)



Fina bilder som vanligt! Håller med, vad vore livet utan våra fyrbenta? :)



KRAM

2010-12-21 @ 00:18:17
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Emman

Ahhhh shit vad roligt! Tänk vad sjukt Jenny så mycket som hänt! Galet! :)

2010-12-26 @ 13:34:40
URL: http://dnuldo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0